مصوبه ستاد کرونا درباره اجاره بهای مسکن

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: مشاوران املاک در سراسر کشور برای هرگونه تمدید قرارداد و تنظیم قراردادهای جدید برای اجاره مسکن باید براساس مصوبه ستاد کرونا اقدام کنند.

به نقل از صدا و سیما، حسام عقبایی با اشاره به مصوبه ستاد کرونا مبنی بر مشخص شدن میزان افزایش اجاره بها در تهران و دیگر شهرها گفت: مشاوران املاک در سراسر کشور برای هرگونه تمدید قرارداد و تنظیم قراردادهای جدید برای اجاره مسکن باید براساس مصوبه ستاد کرونا اقدام کنند.

وی ادامه داد: این مصوبه ستاد کرونا کمک می‌کند که جلوی افزایش نامتعارف اجاره بها گرفته شود.
حسام عقبایی اضافه کرد: قاعدتاً ممکن است برخی موجرین همکاری لازم را نداشته باشند که مشاوران املاک موظفند بر اساس مصوبه کرونا که در حکم قانون است عمل کنند.
آقای عقبایی تاکید کرد: از فردا نهم تیرماه این مصوبه لازم الاجراست و همه مشاوران املاک و موجرین نسبت به اجرایی شدن این مصوبه ملزم هستند.
وی پایان اجرایی بودن این مصوبه را اعلام وضعیت سفید از سوی وزارت بهداشت اعلام کرد.
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به جلسه‌ای که با وزیر مسکن و شهرسازی درباره ارائه تسهیلات با مستأجران داشته گفت: قرار بود بسته‌های حمایتی برای مستأجران امروز رونمایی شود که امیدواریم در روزهای آتی این اتفاق بیافتد.
آقای عقبایی افزود: ساخت مسکن استیجاری می‌تواند درصد بسیاری از مشکلات مستأجرین را حل کن که امیدواریم با حمایت دولت در سال جاری به شبکه وارد شود و در درازمدت هم تولید مسکن استیجاری هم جزو اقدامات بعد از دوران کرونا باشد تا بازار رقابتی در این حوزه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: مردم می‌توانند هرگونه تخطی از قانون در زمینه مسکن را با مشاوران املاک استان‌ها در سراسر کشور و در تهران با شماره ۳۷۷۴ در میان بگذارند.
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اجاره دادن پشت بام‌ها گفت: در فضای مجازی افراد مغرض اخبار و شایعاتی مبنی بر اجاره پشت بام‌ها مطرح می‌کنند که خوشبختانه اجاره نشینی ما هنوز به این وضع نرسیده است.
آقای عقبایی افزود: خودم به منطقه ۲۲ مراجعه و موضوع را پیگیری کردم و خبری از بحث کانکس و چادر زدن در پشت بام‌ها ندیدم.
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک به دریافت کد رهگیری برای اجاره و خرید از مشاوران املاک تاکید کرد و گفت: برخی‌ها با من تماس می‌گیرند و می‌گویند مشاور املاک مطرح کرده که قرارداد با کد رهگیری یا بدون کد رهگیری برایتان اخذ کنیم.
آقای عقبایی اضافه کرد: همه مشاوران املاک مکلف هستند که قراردادهای خود را با کد رهگیری بنویسند همچنین مردم بدانند که وقتی کد رهگیری داشته باشند نه تنها ضمانت قراردادشان است بلکه از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند و اگر زمانی تسهیلاتی به مستأجرین داده شود با توجه به کد رهگیری می‌توانند از آن برخوردار شوند.

  • نویسنده: اتاق تحلیل املاک آفتاب
  • تاریخ: 1399/04/07
  • زمان: 17:07

مطالب مرتبط اخبار بازار مسکن

صف سنگین فروش مسکن در بازار

1399/09/03 - 12:36

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در روزهای اخیر در برخی بنگاه‌های مسکن فعال در بعضی از مناطق و محلات شهر تهران حجم فایل‌های فروش مسکن تا ۴ برابر نیز افزایش یافته است.

ادامه مطلب...

بانک‌ها از عوامل افزایش قیمت مسکن هستند

1399/09/02 - 10:15

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بانک‌ها یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن هستند، گفت: دولت مردم را به حال خود رها نکرده است. محمد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح ملی مسکن می‌تواند مشکل مشکل ایران و مستاجران را حل کند.

ادامه مطلب...

بانک‌ها باید ۸۰ درصد بهای مسکن را وام بدهند

1399/08/25 - 12:42

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بازار مسکن بیش از این افزایش قیمت را  تجربه نخواهد کرد و تا زمانی که کشور به این پیشرفت نرسد که حدود ۸۰ درصد  از بهای کارشناسی مسکن باید توسط بانک‌ها یا نهاد‌های تامین کننده مالی  تامین شود...

ادامه مطلب...

ایرانی‌ها مشتریان اول خانه‌های ترکیه

1399/08/06 - 12:56

به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۹۰۸ واحد خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی‌ها، روس‌ها، آذربایجانی‌ها و افغان‌ها در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

ادامه مطلب...

٧٠٠ هزار مستاجر وام اجاره دریافت می‌کنند

1399/08/06 - 12:54

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ثبت‌نام ۱۹۵ هزار متقاضی جدید وام اجاره بعد از مصوبه تمدید خبر داد و گفت: دولت تا پایان دی ماه به ٧٠٠ هزار متقاضی وام ودیعه اجاره می‌دهد.

ادامه مطلب...

نرخ وام خرید مسکن تغییر می‌کند؟

1399/08/06 - 12:52

وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن باید در شورای پول و  اعتبار مطرح و تصویب شود و در وزارت راه و شهرسازی تمهیداتی را در دست  اقدام داریم تا جایگزین افزایش سقف وام مسکن...

ادامه مطلب...