٧٠٠ هزار مستاجر وام اجاره دریافت می‌کنند

محمود محمودزاده امروز (دوشنبه) درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام و اعطای وام اجاره به مستاجران گفت: مستاجران تا دو روز دیگر می‌توانند در سامانه مسکن ملی ثبت نام کنند و به تدریج درحال پالایش اطلاعات و تایید نهایی و معرفی مستاجران به بانک هستیم.

وی گفت: بعد از مصوبه تمدید، تاکنون ۱۹۵ هزار مستاجر جدید در سامانه ثبت نام کردند و پالایش اطلاعات انها در حال انجام است. در مجموع ۶۶٠ هزار نفر به عنوان متقاضیان واحد شرایط مدارکشان بررسی و به بانک معرفی شده‌اند.

معاون وزیر راه ادامه داد: سیستم بانکی تا پایان دی ماه به افراد معرفی شده که مدارک خود را نزد بانک تکمیل کردند این وام را اعطا خواهد کرد و ممکن است با مصوبه ستاد ملی کرونا این مهلت تمدید شود.

وی گفت: برآورد دولت این است که به ٧٠٠ هزار نفر وام ودیعه مسکن تعلق خواهد گرفت. اعتبار درنظر گرفته شده نیز ٢٠ هزار میلیارد است.

ستاد ملی کرونا به منظور حمایت از مستاجرانی که در بحران کرونا، زندگی آنها با بحران مواجه شده، اقدام به حمایت از مستاجران کرده است.

رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهران ۵۰ میلیون تومان، برای سایرکلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است. متقاضیان باید بعد از یکسال اصل ودیعه را به بانک بازگرداند و در عین حال سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند.

همچنین شرایط لازم برای دریافت تسهیلات شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری اعلام شده است.

  • نویسنده: اتاق تحلیل املاک آفتاب
  • تاریخ: 1399/08/06
  • زمان: 12:54

مطالب مرتبط اخبار بازار مسکن

صف سنگین فروش مسکن در بازار

1399/09/03 - 12:36

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در روزهای اخیر در برخی بنگاه‌های مسکن فعال در بعضی از مناطق و محلات شهر تهران حجم فایل‌های فروش مسکن تا ۴ برابر نیز افزایش یافته است.

ادامه مطلب...

بانک‌ها از عوامل افزایش قیمت مسکن هستند

1399/09/02 - 10:15

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بانک‌ها یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن هستند، گفت: دولت مردم را به حال خود رها نکرده است. محمد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح ملی مسکن می‌تواند مشکل مشکل ایران و مستاجران را حل کند.

ادامه مطلب...

بانک‌ها باید ۸۰ درصد بهای مسکن را وام بدهند

1399/08/25 - 12:42

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بازار مسکن بیش از این افزایش قیمت را  تجربه نخواهد کرد و تا زمانی که کشور به این پیشرفت نرسد که حدود ۸۰ درصد  از بهای کارشناسی مسکن باید توسط بانک‌ها یا نهاد‌های تامین کننده مالی  تامین شود...

ادامه مطلب...

ایرانی‌ها مشتریان اول خانه‌های ترکیه

1399/08/06 - 12:56

به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۹۰۸ واحد خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی‌ها، روس‌ها، آذربایجانی‌ها و افغان‌ها در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

ادامه مطلب...

نرخ وام خرید مسکن تغییر می‌کند؟

1399/08/06 - 12:52

وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن باید در شورای پول و  اعتبار مطرح و تصویب شود و در وزارت راه و شهرسازی تمهیداتی را در دست  اقدام داریم تا جایگزین افزایش سقف وام مسکن...

ادامه مطلب...

املاک قولنامه ای شهرک امیریه باید تعیین تکلیف شوند

1399/04/12 - 13:35

شهریار- شهردار شهریار گفت: قولنامه ای بودن املاک شهرک امیریه مشکلاتی را  در زمینه صدور پروانه، ساخت وسازهای غیر مجاز و سایر مشکلات به همراه داشته  است. بهروز کاویانی در حاشیه بازدید از شهرک امیریه که با حضور اعضای  شورای اسلامی ...

ادامه مطلب...