احداث باغ میوه در باغ ویلا

بیشتر خریداران و سازندگان ویلا ترجیح میدهند که  محوطه ویلایی که خریداری میکنند، یک باغ با استفاده از انواع درختان میوه  متنوع احداث نمایند.در مناطق خوش آب و هوا مانند شهریار و ملارد میتوان باغ  میوه بسیار مثمری احداث نمود اما نیازمند رعایت یک سری از نکات فنی و  باغبانی می باشد. نهالی که برای کاشت انتخاب و خریداری میشود باید سالم و  بدون هیچ گونه آفت باشد. سازگاری نهالی که انتخاب می کنید با محیط مد  نظرمان از دیگر نکات حائز اهمیت استچرا که برخی از درختان از نظر اقلیمی و  شرایط محیطی متعلق به نقاط خاصی هستند و فقط در آن مناطق رشد خوبی دارند.

احداث باغ میوه در باغ ویلا

کیفیت  آب و خاک مورد استفاده ،افزایش محصولات ،شرایط آب و هوایی، و مقاوم بودن  در برابر بیماری ها و آفت ها مسائلی هستند که شما نمیتوانید به تنهایی و  بدون تجربه بررسی کنید و نیازمند متخصصی در این زمینه خواهید بود.

توجه  داشته باشید که نهالی که تهیه میکنید حتما دارای شناسه یا برچسب باشد که  این نوع نهال ها در نهالستان های معتبر و دارای مجوز می توانید خریداری  نماییدد. برای نتیجه بهتر و سریع تر، از نهال های یک یا دو ساله استفاده  کنید.ن هال های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ گزینه های مناسبی برای شروع نیستند.  باید زمان خواب زمین را در نظر داشته باشید و در همان زمان نهال را از  زمین بکنید چرا که اگر زمین یخ زده باشد نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

هرس  مناسب و اصولی ریشه های شکسته ، زخمی و آسیب دیده باید قبل از کاشت نهال  صورت گرفته باشد. یکی دیگر از نکاتی که باید قبل از کاشت نهال در  باغ خود  در نظر داشته باشید ،ضد عفونی کردن ریشه های نهال با استفاده از محلول ضد  عفونی کننده بدین صورت است که نهال را قبل از کاشت در محلول فرو کرده و بعد  در چاله حفر شده میکاریم.

بعد از جای گذاری نهال،خاک  رویی جداشده را با نسبت 3 به 1 با کود دامی پوسیده مخلوط کنید و در انتهای  چاله حفر شده بریزید. کودهای شیمیایی نیز اگر به اندازه استفاده شوند بی  تاثیر نخواهند بود.بهتر است که چند روز پس از کاشت از نهال های کاشته شده  بازدید به عمل آوریم تا اگر زمین اطراف نهال کاشته شده نشست کرده بود به  آرامی نهال را بالا کشیده و در حالت استاندارد قرار میدهیم و در نهایت باید  گفت که نهال نیز مانند انسان نیاز به مراقبت دارد.

  • نویسنده: اتاق تحلیل املاک آفتاب
  • تاریخ: 1399/08/28
  • زمان: 15:05

مطالب مرتبط مقالات آموزشی

درباره حق ارتفاق بیشتر بدانید

1400/04/28 - 11:29

 حق ارتفاق چه حقی است؟ چگونه می توان از حق خود دفاع کرد؟ کدام حقوق جزو حق ارتفاق است ؟ در این مطلب به تمام این پرسش ها پاسخ داده می شود.

ادامه مطلب...

درباره مالکیت ملک مشاعی بیشتر بدانید

1400/03/13 - 12:20

منظور از سبب اشاعه این است که شراکت در مال مشاع چگونه به وجود می آید. این شراکت ممکن است به صورت اختیارى باشد...

ادامه مطلب...

تفاوت فسخ ، تفاسخ و انفساخ در چیست؟

1400/02/28 - 14:51

در قراردادهای ملکی چند اصطلاح حقوقی پرکاربرد وجود دارد و گاهی نیز طرفین قرارداد بسته به توافق و یا شرایط قرارداد درنوشتن قرارداد یا درج درقسمت توضیحات از آنها استفاده  و بعضا بدون اطلاع از معنی و ...

ادامه مطلب...

مبنای محاسبه عمر ساختمان

1400/02/07 - 14:57

یکی از سردرگمی ها و اختلافات اساسی میان خریداران و فروشندگان بر سر محاسبه عمر ساختمان است تا جایی که این موضوع یکی ازمباحث جدی هنگام خرید و فروش ملک بین دو طرف معامله است.

ادامه مطلب...

در مورد سرقفلی و قوانین آن بیشتر بدانید

1400/01/26 - 12:03

هرگاه مالک‌، ملک تجاری خود را اجاره دهد می‌ تواند مبلغی را تحت عنوان سرقفلی از مستاجر دریافت کند. همچنین مستاجر می‌ تواند حین  مدت اجاره برای واگذاری حق‌ خود مبلغی را از موجر یا مستاجر...

ادامه مطلب...

اصطلاحات ثبتی که باید بدانیم (بخش دوم)

1399/11/22 - 19:01

 ازهدف های اساسی قانون ثبت اسناد و املاك ، حفظ مالكیت مالكان و صاحبان حق نسبت به آنهااست. تا مانع از تعدی دیگران شده  ومالكیت افراد ازامنیت بهره مند باشد. دراین نوشتاربرخی اصطلاحات در ...

ادامه مطلب...