در مورد آبیاری باغ ویلا بیشتر بدانیم

آبیاری باغ ویلا یکی از مهم ترین فرایند کشاورزی به شمار می آید. آبیاری به معنای توزیع یکنواخت آب در باغ و یا زمین کشاورزی برای تولید انواع محصولات است. آبیاری را می توان به چندین نوع انجام داد که هر یک دارای چالش ها، مزیت و معایبی هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

آبیاری سطحی

در این نوع از آبیاری ،لوله ای دریچه دار در سطح خاک جریان می یابد و به مرور آب در جریان را در اختیار ریشه قرار میدهد.آبیاری سطحی نیز خود بر سه نوع است و با سه روش آبیاری کرتی،آبیاری نواری و آبیاری شیاری انجام میشود.روش آبیاری سطحی مانند دیگر روش ها دارای نقاط قوت و ضعف متنوعی میباشد از جمله نقاط قوت این نوع آبیاری میتوان به هزینه ی سرمایه گذاری پایین و هزینه ی پایین تعمیر و نگهداری اشاره کرد.پایین بودن راندمان و پیچیدگی مدیریت آبیاری را هم میتوان از معایب ابیاری سطحی به شمار برد.

آبیاری تحت فشار

در آبیاری تحت فشار آب به واسطه فشاری بسیار قوی در سطح زمین پخش میشود که خود نیز دارای دو روش آبیاری بارانی و آبیاری موضعی میباشد.آبیاری موضعی نیز به دو روش خطی و قطره ای صورت میگیرد.استفاده از این نوع روش آبیاری نیازمند پیش زمینه های گسترده ای نیز میباشد که میتوان به یکپارچه سازی اراضی کشاورزی اشاره کرد.

 

آبیاری قطره ای

در این روش آب به صورت قطرات مجزا و پیوسته و یا بصورت اسپری ریز با فشار کم از طریق قطره چکان درطول خط انتقال آب قرار می گیرند.

 

آبیاری خطی

آبیاری خطی را میتوان از نظر ظاهری با سیستم آبیاری بارانی آبفشان دوار در یک گروه قرار دارد چرا که از نظر ظاهری شباهت بسیاری دارند با این تفاوت که در این روش ، خط لوله اصلی در کنار زمین قرار گرفته و بال آبیاری در کنار آن حرکت رفت و برگشتی دارد.

آبیاری زیرزمینی

در روش آبیاری زیرزمینی کنترل سطح ایستایی وظیفه دارد تا میزان آبی که برای محیط ریشه لازم است را کنترل کند.به این منظور نیازمند یک لایه ی غیر قابل نفوذ میباشد تا در فاصله ای مناسب از سطح خاک قرار گرفته و این کنترل به درستی انجام شود.مرطوب نشدن سطح خاک از مهم ترین مولفه های این نوع آبیاری به شمار میرود که میتوان گفت برای تامین آب در محوطه  باغ ریشه سطح ایستایی تا حدی به بالا میرسد که رطوبت میتواند به واسطه خاصیت موئینگی به محیط ریشه برسد.

  • نویسنده: اتاق تحلیل املاک آفتاب
  • تاریخ: 1399/09/02
  • زمان: 09:51

مطالب مرتبط مقالات آموزشی

درباره حق ارتفاق بیشتر بدانید

1400/04/28 - 11:29

 حق ارتفاق چه حقی است؟ چگونه می توان از حق خود دفاع کرد؟ کدام حقوق جزو حق ارتفاق است ؟ در این مطلب به تمام این پرسش ها پاسخ داده می شود.

ادامه مطلب...

درباره مالکیت ملک مشاعی بیشتر بدانید

1400/03/13 - 12:20

منظور از سبب اشاعه این است که شراکت در مال مشاع چگونه به وجود می آید. این شراکت ممکن است به صورت اختیارى باشد...

ادامه مطلب...

تفاوت فسخ ، تفاسخ و انفساخ در چیست؟

1400/02/28 - 14:51

در قراردادهای ملکی چند اصطلاح حقوقی پرکاربرد وجود دارد و گاهی نیز طرفین قرارداد بسته به توافق و یا شرایط قرارداد درنوشتن قرارداد یا درج درقسمت توضیحات از آنها استفاده  و بعضا بدون اطلاع از معنی و ...

ادامه مطلب...

مبنای محاسبه عمر ساختمان

1400/02/07 - 14:57

یکی از سردرگمی ها و اختلافات اساسی میان خریداران و فروشندگان بر سر محاسبه عمر ساختمان است تا جایی که این موضوع یکی ازمباحث جدی هنگام خرید و فروش ملک بین دو طرف معامله است.

ادامه مطلب...

در مورد سرقفلی و قوانین آن بیشتر بدانید

1400/01/26 - 12:03

هرگاه مالک‌، ملک تجاری خود را اجاره دهد می‌ تواند مبلغی را تحت عنوان سرقفلی از مستاجر دریافت کند. همچنین مستاجر می‌ تواند حین  مدت اجاره برای واگذاری حق‌ خود مبلغی را از موجر یا مستاجر...

ادامه مطلب...

اصطلاحات ثبتی که باید بدانیم (بخش دوم)

1399/11/22 - 19:01

 ازهدف های اساسی قانون ثبت اسناد و املاك ، حفظ مالكیت مالكان و صاحبان حق نسبت به آنهااست. تا مانع از تعدی دیگران شده  ومالكیت افراد ازامنیت بهره مند باشد. دراین نوشتاربرخی اصطلاحات در ...

ادامه مطلب...