مراقبت و نگهداری از باغ و باغچه در زمستان

شرایط آب و هوایی در فصل های مختلف ایجاب می کند که برای مراقبت و نگه داری از گیاهان ، درختان ، چمن و گل ها عملیات به خصوصی با توجه به دمای و برودت هوا ، جهت بهبود رشد و کاشت ونگهداری انجام دهیم. برخی از این کار ها و اقدامات برای نگهداری باغچه، ساده و در عین حال بسیار مهم می باشد. در ادامه چند نکته کلیدی در این باره ذکر خواهیم کرد.

هرس و کاشت نهال در زمستان

از عملیات مربوط به فصل زمستان میتوان به  هرس و کاشت نهال در باغ و باغچه و  باغ ویلا اشاره کرد چرا که با توجه به این فصل سرد گیاهان به خواب زمستانی رفته و از کاهش رشد برخوردارند. هرس درختان در فصل زمستان بیشتر به منظور رفع مشکلات اعم از برخورد درختان به سیم های برق و فرم دهی به درختان و قطع شاخه های خشک صورت می گیرد . از دیگر مزایای هرس زمستانه ، کاهش ارتفاع ساقه نسبت به ریشه است که باعث میشود جوانه ها در فصل بهار خودنمایی کنند و شاخه های جدید رشد کنند .

محافظت از گیاهان در زمستان

1 ـ برف روبی از درختان

پس از پایان بارش برف با امکاناتی چون وسایل مکانیکی یا چوب های بلند اقدام به برف روبی از درختان و درختچه ها میکنیم تا از احتمال شکستی و آسیب دیدن شاخه ها جلوگیری کنیم . با تراکم برف بر درختانی چون کاج ، اقاقیای چتری ، نارون چتری و ... شاخه ها تجمل سنگینی را ندارند و آسیب می بینند .

2 ـ نگهداری از چمن در فصل زمستان

هوای سرد و یخبندان معمولا موجب انبساط خاک می شود و ترک هایی را ایجاد میکند که برای از بین بردن این مسئله از غلطک استفاده میکنند و عملیات بیل زنی در این فصل در رشد چمن بسیار مؤثر است . آخرین نکته در این خصوص پخش کود حیوانی بر سطح چمن است .

کاشت و جابجایی درخت ودرختچه

بهترین فصل برای کاشت و جابجایی درختان و درختچه زمستان است چراکه درختان در این فصل به خواب زمستانی رفته و همچنین در این فصل زمین از رطوبت و نرمی بیشتری برخوردار است.

  • نویسنده: اتاق تحلیل املاک آفتاب
  • تاریخ: 1399/09/03
  • زمان: 13:24

مطالب مرتبط مقالات آموزشی

درباره حق ارتفاق بیشتر بدانید

1400/04/28 - 11:29

 حق ارتفاق چه حقی است؟ چگونه می توان از حق خود دفاع کرد؟ کدام حقوق جزو حق ارتفاق است ؟ در این مطلب به تمام این پرسش ها پاسخ داده می شود.

ادامه مطلب...

درباره مالکیت ملک مشاعی بیشتر بدانید

1400/03/13 - 12:20

منظور از سبب اشاعه این است که شراکت در مال مشاع چگونه به وجود می آید. این شراکت ممکن است به صورت اختیارى باشد...

ادامه مطلب...

تفاوت فسخ ، تفاسخ و انفساخ در چیست؟

1400/02/28 - 14:51

در قراردادهای ملکی چند اصطلاح حقوقی پرکاربرد وجود دارد و گاهی نیز طرفین قرارداد بسته به توافق و یا شرایط قرارداد درنوشتن قرارداد یا درج درقسمت توضیحات از آنها استفاده  و بعضا بدون اطلاع از معنی و ...

ادامه مطلب...

مبنای محاسبه عمر ساختمان

1400/02/07 - 14:57

یکی از سردرگمی ها و اختلافات اساسی میان خریداران و فروشندگان بر سر محاسبه عمر ساختمان است تا جایی که این موضوع یکی ازمباحث جدی هنگام خرید و فروش ملک بین دو طرف معامله است.

ادامه مطلب...

در مورد سرقفلی و قوانین آن بیشتر بدانید

1400/01/26 - 12:03

هرگاه مالک‌، ملک تجاری خود را اجاره دهد می‌ تواند مبلغی را تحت عنوان سرقفلی از مستاجر دریافت کند. همچنین مستاجر می‌ تواند حین  مدت اجاره برای واگذاری حق‌ خود مبلغی را از موجر یا مستاجر...

ادامه مطلب...

اصطلاحات ثبتی که باید بدانیم (بخش دوم)

1399/11/22 - 19:01

 ازهدف های اساسی قانون ثبت اسناد و املاك ، حفظ مالكیت مالكان و صاحبان حق نسبت به آنهااست. تا مانع از تعدی دیگران شده  ومالكیت افراد ازامنیت بهره مند باشد. دراین نوشتاربرخی اصطلاحات در ...

ادامه مطلب...